800 de km cu un plin de curent

Nicio masă fără peşte se transformă în nicio zi fără Tesla. Nu ne aducem aminte când vreun alt brand în afară de Apple a monopolizat într-un asemenea hal poziţia de primă ştire în toate publicaţiile de profil. Dacă cnet sau engagdget şi go4it al nostru au făcut abuz de ştiri cu Apple, publicaţiile auto au deschis paginile de ani de zile cu … Tesla. Unul şi acelaşi lucru cu Elon Musk, indiferent de acţionarii şi de oamenii din spate. Elon Musk egal Tesla şi viceversa. Omul care dezvoltă zilnic business-uri conexe în transport. În transportul intercontinental cu o capsulă care duce oameni cu 1.300 km/h, transportul pe Marte cu Space-X şi mai nou în transportul cu bitcoin dacă se adeversc zvonurile că Musk ar fi în spatele celei mai puternice monede azi.

Poate invidia sau poate adevărul au pus Tesla într-un mare dubiu. Cel al existenţei peste 1 an. Bob Lutz de la GM, un prooroc al industriei, a spus că dacă nu găseşte bani în piaţă de la acţionari şi investitori, Tesla moare pe limba ei electrică. Onorarea comenzilor e în urmă, iar livrările Roadster-ului şi ale camionului electric încep prin 2019.

Budweiser – prin compania mamă Anheuser Busch – a venit prima cu o comandă serioasă de camioane electrice – 40 de bucăţi. Walmart a fost şi el pe listă cu câteva zeci de unităţi. Acum, altă mare companie pe ale căror produse le cumpărăm aproape zilnic, plasează o comandă importantă pentru divizia de camioane electrice ale lui Musk.

PepsiCo a comandat 100 de camioane electrice Tesla. Gigantul alimentar are în plan să minimizeze formarea gazelor de seră din cauza emisiilor de CO2-ului până în 2030. Unde minimizare = 0 grame CO2 / km. Distribuţia Pepsi pe teritoriul SUA înseamnă 10.000 de camioane. Preţurile Tesla pentru camioanele electrice sunt de 150.000 de dolari pentru modelul cu 500 km autonomie şi 180.000 $ pentru cel cu 800 km autonomie. În funcţie de aceste 100 de camioane şi de staţiile rapide de încărcare, managerii de distribuţie Pepsi trebuie să găsească rutele de transport pentru optimizarea curselor. Probail că în scurt timp vom mai auzi de lanţuri mari de producători şi de retail-eri care vor comanda Tesla sau Nikola electrice.