Update: Dacă în prima parte a evenimentului de lansare, de săptămâna trecută, Tesla s-a axat pe prezentarea specificaţiilor tehnice, acum află şi preţurile. Compania americană a uimit şi cele mai scumpre previziuni din industrie.

Versiunile de producţie care oferă o autonomie de 300 de mile şi 500 de mile vor costa 150.000 de dolari şi, respectiv, 180.000 de dolari, în timp ce compania va lista şi o versiune mai scumpă denumită „Founders Series” care va costa 200.000 de dolari.

Prin comparaţie, majoritatea camioanelor diesel costă în prezent aproximativ 120.000 de dolari.

Dacă până acum ştiam că pentru a face o rezervare este necesară achitarea unei sume de 5.000 de dolari, Tesla anunţă că rezervarea se va face pentru 20.000 de dolari pentru versiunea de producţie, şi cu 200.000 de dolari pentru „Founders Series”.


Tesla a lansat primul său camion electric. Are o autonomie de 500 de mile (puţin peste 800 de km), iar producţia lui urmează să înceapă în 2019.

La evenimentul de lansare care a avut loc în Hawthorne, California, unde marca a prezentat şi o nouă maşină sport Roadster, CEO-ul companiei, Elon Musk, a declarat că noua maşină e capabilă să accelereze de la 0-96 km / h în 5 secunde, iar cu tot cu încărcătură (36 de tone este limita admisă pe drumurile din SUA) va atinge valorile de mai sus în 20 de secunde. De amintit ar mai fi că sprint-ul pentru rivalii cu motor diesel este de aproximativ 40 secunde.

Se vehiculează că sistemele de recuperare a energiei ale camionului sunt capabile să recupereze 98% din energia cinetică. Pentru încărcarea, camionul poate fi conectat la aşa-numitele Megachargers, staţii de încărcare de mare viteză, despre care se spune că încarcă aproximativ 400 de mile în 30 de minute.

Tesla a refuzat să precizeze mai multe detalii despre transmisia şi bateria camionului, dar a arătat că vehiculul dispune de o tehnologie autonomă avansată. Senzorii de la bord sunt instalaţi pentru a detecta instabilitatea şi pot regla cuplul transmis fiecărei roţi, acţionând independent frânele pentru a preveni accidentele.

Camionul mai vine cu un nou sistem Autopilot Enhanced, cu frânare automată de urgenţă, păstrarea automată a benzii de rulare şi avertizarea la părăsirea benzii de circulaţie.

La interior, scaunul şoferului este poziţionat central, acesta fiind flancat de două display-uri tactile. De remarcat ar mai fp că uşile se deschid invers.

Despre preţ nu ştim încă nimic, dar cei care vor să-şi rezerve un astfel de camion vor trebui să achite o taxă de 5000 de dolari.