Motorina este un carburant pe bază de petrol, derivat din acelaşi petrol brut din care se obţine şi benzina. În urma distilării, carburantul mai uşor devine benzină, iar cel mai greu este transformat în motorină. Deoarece este mai densă decât benzina, motorina produce mai multă energie, astfel o maşină propulsată de un astfel de motor obţine un consum mai bun. Totuşi există şi dezavantaje, aşa că le vom lua pe rând şi vom scrie pe fiecare dintre ele.

AVANTAJE Motorina

  1. Motorina este un combustibil mai eficient

Diesel-ul nu mai este considerat Cenusareasa auto gratie noilor tehnologii , dar si lentei tranzitii spre un combustibil cu un nivel considerabil redus de sulf.  Concluzia? Masinile diesel au devenit mai silentioase si nu mai scot atat de mult fum!!!

Când vine vorba de economie la combustibil, dieselul iese câştigător. Diferenţa poate să fie şi de 30% la suta de kilometri. Spre exemplu, un BMW 328d consuma mai putin decat un Smart Fortwo coupe benzina.Desi motorizarea diesel este in continuare mai scumpa decat cea pe benzina, aceasta este cu aprox 30% mai eficienta din perspectiva regimului energetic.

  1. Suportă utilizarea biocombustibililor

Spre deosebire de majoritatea motoarelor pe benzină, multe propulsoare diesel pot funcţiona pe bază de biodiesel B20, un amestec compus din 80% motorină şi 20% combustibil organic. Biocombustibilul este mai „curat”, dar nu este la fel de economic la motorina clasică.

  1. Motoarele diesel sunt mai durabile

Motoarele diesel sunt realizate din componente mai solide, fiind necesar să suporte o rată de compresie mai ridicată şi funcţionarea pe baza unui combustibil mai greu. Spre comparaţie, un motor diesel poate avea o durată de viaţă dublă faţă de un propulsor asemănător pe benzină.

Motorul diesel poate trece cu usurinta de 300 000 km , in timp ce unmotor pe benzina atinge performante maxime pana la 150 000 km.

Motorul diesel este recomandat soferilor care parcurg peste 15 000 km/an, mai ales in conditii de trafic extraurban.

  1. Întreţinerea

Motoarele diesel nu au bujii clasice sau distribuitor, componente care trebuie înlocuite la intervale regulate. Un propulsor pe motorină are bujii incandescente, diferite de cele clasice. Rolul lor este să crească temperatura din camera de ardere. Ele îşi fac simţită prezenţa mai ales când vremea e rece. Totuşi, în ceea ce priveşte întreţinerea, discuţia rămâne deschisă, alte componente, dar şi reviziile având uneori un cost mai ridicat decât în cazul motoarelor pe benzină.

Reviziile la un motor diesel de generatie noua se fac la 25 000 – 30 000 km sau la interval de 2 ani.

  1. Forţă

Cuplul este o formă de putere produsă de motor care iese în evidenţă mai ales la urcarea unui deal sau la tractarea unui obiect greu cum ar fi o rulotă. Maşinile cu motor diesel oferă performanţe superioare când vine vorba de cuplu şi capacitate de tractare.

  1. Performante

Megaavantajul diesel-ului este dat de elasticitatea superioara a sistemului turbo. Orice depasire in afara orasului este ultralejera, ceea ce iti induce un sentiment de placere a condusului. Motoarele diesel au consum foarte mic in extraurban. Orice ban in plus in buzunar este mana cereasca!!

Motorul diesel are cuplu la turatie mica. Daca vrei sa iesi din zapada, o faci mai usor si nu suprasoliciti motorul.

Motoarele diesel moderne sunt echipate cu turbine puternice. Ele ofera cuplu mare pe roata, ceea ce confera autovehiculelor pe care sunt montate putere, rapiditate si economie.

  1. Revanzare

Durata mare de viata a unui diesel ramane in continuare un atuu pentru potentialii cumparatori.