a spunem asta pentru ca Tesla Model S 100D (o versiune non-performanta) tocmai ce a trecut de testele oficiale EPA, iar cifrele sunt impresionante. Iata detalile cele mai importante ale acestor teste:

– autonomie in oras: 533 de km
– autonomie pe autostrada: 545 de km
– autonomie combinata: 539 de km.

Trebuie neaparat sa notam ca autonomia combinata a fost coborata in mod voluntar la 539 de km, in loc sa se foloseasca si zecimalele, ceea ce ar fi insemnat o si mai mare distanta.

Cu 539 de km autonomie, Tesla Model S 100D este la 32 de km in fata celui mai apropiat competitor, tot o masina Tesla, S P100D.

Ceea ce poate parea putin ciudat este ca Tesla a lansat versiunea Model S 100D acum trei luni si estima aceasta autonomie fix la valoarea de 539 de km. De aceea, puteam spune ca producatorul american a avut, macar in aceasta privinta, 100% dreptate.

Desi oficialii Tesla a declarat ca vor pastra capacitatea bateriilor la 100 de kW, compania continua cercetarile pentru imbunatatirea acestor cifre in viitor. O parte dintre aceste imbunatatiri vor avea loc la super-fabrica companiei din Nevada unde, in colaborare cu Panasonic, Tesla a inceput deja productia la noile baterii.

Primul Tesla Model S 100D a fost livrat, in anumite zone, acum cateva saptamani, cu mult timp inainte de aparitia rezultatelor acestor teste EPA.

Masina pleaca de la pretul de baza de 95.800 de dolari (plus taxe), dar exista o versiune, cea care nu are interiorul cabinei foarte modernizat, si al carei pret de baza este de 92.500 de dolari (plus taxe).

Din acest punct de vedere, cel mai important lucru este ca modelul 100D costa doar cu aproximativ 3.000 de solari mai mult decat versiunea 90D, care nu are autonomie mai mare de 473 de km.

Ne asteptam ca Tesla Model S 100D sa fie un succes imediat pentru Tesla. Poate ca masinii ii lipseste ceva la capitolul performanta (de la 0 la 100 de km/h in 4,2 secunde, fata de 2,5 secunde sau mai putin), in comparatie cu P100D, dar compenseaza atunci cand vine vorba de autonomie.

Pana la urma, cine are nevoie de o masina care sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 3 secunde?

Vestea acestui nou record vine la doar cateva saptamani dupa ce Tesla anunta ca nu si-a indeplinit planul de vanzari pe 2016. Compania spera ca, dupa cateva ajustari ale preturilor si dupa aceste noi cifre de autonomie, sa vanda mult mai bine.