Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, în aceeaşi zi cu Duster II, noul Renault Megane RS a ajuns în Spania pentru un test drive în jurul oraşului Jerez de la Frontera, încheiat cu câteva ture pe celebrul circuit din zonă. Francezii au reuşit să scoată pe piaţă un model cu adevărat impresionant, pe care nu degeaba îl recomanda pilotul de Formula 1, Nico Hülkenberg.

Maşina dispune de 280 CP şi poate atinge o viteză maximă de 250 de km/h, dacă ne referim la modelul cu o cutie de viteze automată. Acul de kilometraj se opreşte la 255 de km/h în cazul RS-ului manual. Având şi două moduri de rulare care te ajută să te visezi în „Marele Circ”, modul Sport şi modul Race, putem spune că ar mai fi fost loc de circa 20 de CP. Indiferent de cutia de viteze, noul Megane RS scoate un timp de 5,8 secunde pe suta de kilometri. Aurul la această probă e deţinut de Bugatti Chiron, care a avut nevoie de numai 2.2 secunde ca să atingă suta. Nu degeaba e cea mai rapidă maşină din istorie, reuşind să ajungă la 400 de km/h în 41.96 de secunde.

 

„Cei de la Renault au făcut o treabă foarte bună cu noul Megane! Am contribuit şi eu cu câteva idei. Este genul de maşină pe care aş cumpăra-o fără să stau pe gânduri”, a spus Nico Hülkenberg, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.


Prezentarea noului Megane RS, la Salonul Auto de la Frankfurt. Foto Renault

Noul Megane scoate un sunet de-a dreptul impunător în momentul în care abuzezi de pedala de acceleraţie, dar acest lucru nu e datorat în proporţie de 100% motorului. Constructorii francezi au recunoscut că sunetul e amplificat de difuzoare şi că doar 50% e natural, provenit de pe urma maşinii. Cealaltă jumătate e artificială, şi acest lucru e valabil nu doar pe modul Sport sau modul Race, ci şi pe Neutru sau Comfort. Reprezentanţii Renault ne-au asigurat că suntetul artificial poate fi dezactivat. Totuşi, dacă vrei să atragi privirile trecătorilor, francezii îţi sar în ajutor. Consumul maşinii nu e deloc înfiorător. Constructorii au specificat că maşina consumă 8,4 – 8,5 litri la suta de kilometri, asta la modelul automat, în oraş. RS-ul manual consumă în oraş puţin peste 9 litri la suta de kilometri. În afara oraşului, la drum lung, consumul scade până la 6 – 6,1, la ambele modele. Noul Megane dispune de un rezervor cu o capacitate de 50 de litri.


Totul a început cu o foaie goală. Foto Renault

Dacă prin împrejurimi am avut ocazia să testăm modelul automat, pe circuitul de la Jerez am turat RS-ul manual. Am avut la dispoziţie numai trei ture de circuit, astfel că recordul stabilit de Michael Schumacher la Jerez, în 2004, rămâne în picioare. Neamţul a avut nevoie la momentul respectiv de un minut şi 14 secunde pentru a realiza o tură completă. „Marele Circ” nu mai traversează oraşul Jerez de la Frontera, dar localnicii se mulţumesc cu întrecerile din MotoGP.

Pe locuri, fiţi gata, START!


Noul Megane RS pe circuitul de la Jerez. Foto Renault

Românii mai au de aşteptat până să pună mâna pe un Megane RS. Desigur, autovehiculul poate fi achiziţionat din străinătate, din ţări precum Franţa, spre exemplu. În jur de 33.000 de euro costă noul Megane în „Hexagon”, dar rămâne de văzut care va fi preţul de pornire pe plaiurile mioritice. Putem specula o anumită sumă, dar reprezentanţii Renault au spus că n-ar trebui să mai dureze mult până să aducă RS-ul la Bucureşti.